Všeobecné obchodné podmienky:
- Objednávateľ
- Predmet a účel Všeobecných obchodných podmienok
- Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len„Podmienky“) upravujú práva a povinnosti medzi Objednávateľom a Zhotoviteľom a tvoria nedeliteľnú súčasť objednávky. Odlišné dohody uvedené v zmluve o dielo majú prednosť pred znením týchto Podmienok
- Zhotoviteľ vykoná dielo požadované objednávateľom na základe objednávky a objednávateľ sa zaväzuje dielo prevziať a zaplatiť za dielo dohodnutú cenu.
- Zhotoviteľ poskytne Záručný servis na vykonané dielo v súlade s Obchodným zákonníkom č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov.
- Príjem objednávok
- Objednávku a všetky zmeny v objednávke Zhotoviteľ akceptuje a potvrdí do 5 pracovných dní od ich prijatia alebo do termínu stanoveného Objednávateľom vrátením potvrdenej kópie objednávky podpísanej oprávnenou osobou.
- Zhotoviteľ sa potvrdením objednávky zaväzuje splniť predmet plnenia za dohodnutú cenu a v termíne uvedenom na objednávke.
- Potvrdená objednávka je považovaná za zmluvu o dielo uzatvorenú v zmysle Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov.
- Vykonanie Diela
- Objednávateľ pred potvrdením objednávky alebo podpisom osobitnej zmluvy o dielo odovzdá Zhotoviteľovi na požiadanie rozsah prác.
- Zhotoviteľ prehlasuje, že pred podpisom objednávky sa riadne oboznámil so zadávacími podkladmi a právnymi požiadavkami súvisiacimi so zhotovením diela.
- Ak je v súvislosti so zhotovením predmetu objednávky spojená obhliadka predmetu objednávky, zhotoviteľ sa zaväzuje dodržiavať v priestoroch vykonávania prác obhliadky príslušné organizačné smernice a pokyny objednávateľa a spoločnosti, v ktorej sa obhliadka vykoná.
- Zhotoviteľ sa zaväzuje, že pri vykonávaní diela bude dodržiavať podmienky bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci v súlade s platnými právnymi predpismi.
- Zhotoviteľ sa zaväzuje, že vykoná dielo osobne, prípadne svojimi zamestnancami. Pokiaľ by bolo potrebné, aby zhotoviteľ vykonal dielo prostredníctvom tretej osoby, môže tak vykonať iba po predchádzajúcom písomnom súhlase Objednávateľa.
- Pri spracovaní projektovej dokumentácie bude zhotoviteľ vykonávať práce na diele s odbornou starostlivosťou a rešpektovaní právnych a ostatných legislatívnych predpisov, vrátane platných technických noriem vzťahujúcich sa na predmet plnenia.
- Prevzatie prác
- Zhotoviteľ odovzdá Dielo Objednávateľovi najneskôr v deň odovzdania uvedený na objednávke, prípadne Zmluve o dielo alebo ho zašle na adresu Objednávateľa. Za dátum skutočného odovzdania sa v tomto prípade považuje dátum doručenia zásielky Objednávateľovi alebo dátum o oznámení uloženia zásielky na pošte v Chorvátskom Grobe. Za splnenie dohodnutého termínu je v obidvoch prípadoch zodpovedný Zhotoviteľ.
- Objednávateľ potvrdí prevzatie diela uvedením dátumu, pečiatky, mena špecialistu PO a jeho podpisu v preberacom protokole (sprievodnom liste).
- Pre uskutočnenie prevzatia musia byť splnené nasledujúce náležitosti:
- úplné ukončenie prác
- rozsah a kvalita diela je v súlade s objednávkou
- dielo nemá žiadne chyby zistené pri prevzatí
- Platobné podmienky
- Cenu za zhotovenie diela uhradí Objednávateľ na základe faktúr vystavených podľa objednávky.
- Faktúry musia obsahovať nasledovné údaje:
- číslo objednávky
- názov a číslo stavby (ak bolo uvedené v objednávke)
- slovne špecifikovaný predmet plnenia
- prílohy – protokoly dokladajúce plnenie (ak sú súčasťou plnenia)
- Ak je Zhotoviteľ platiteľom DPH, musí faktúra obsahovať náležitosti podľa § 71 zákona č. 222/2004 Z. z. o DPH.
- V prípade, že faktúra obsahuje zákonom stanovené a dohodnuté náležitosti a boli splnené podmienky pre vystavenie faktúry uvedené v tejto zmluve, Objednávateľ uhradí faktúrovanú sumu bankovým prevodom do 60 dní od doručenia faktúry Objednávateľovi.
- Ak faktúra nespĺňa zákonom stanovené a dohodnuté náležitosti alebo neboli splnené uvedené podmienky pre vystavenie faktúry, je Objednávateľ oprávnený faktúru vrátiť a písomne požiadať Zhotoviteľa o vystavenie dobropisu a odstránenie zistených nedostatkov. V takom prípade lehota splatnosti začne plynúť odo dňa, keď boli zistené nedostatky odstránené a Objednávateľovi doručená nová faktúra.
- Všetky clá, poplatky alebo dávky inej povahy, ktoré sú uložené dodávateľovi krajinou inou ako krajinou dodania, sa považujú za zahrnuté v kúpnej cene.
- Zodpovednosť za chyby, záruky
- Zhotoviteľ zaručuje, že objednané dielo bude vykonané s príslušnou odbornosťou a v súlade s objednávkou.
- Záručná doba na dielo je 5 rokov odo dňa odovzdania diela.
- Počas záručnej doby je Zhotoviteľ zodpovedný za kvalitu dodaného diela, vrátane kvality ním použitých materiálov. Ak počas záručnej doby Objednávateľ objaví chyby v odovzdanom diele, doručí Zhotoviteľovi písomné oznámenie o chybách do 5 pracovných dní od ich zistenia. Zhotoviteľ má povinnosť sa písomne vyjadriť k reklamácii do 24 hodín od doručenia oznámenia o chybách. Ak tak neurobí a nezačne s odstraňovaním chýb do jedného pracovného dňa, odkedy mu bolo doručené oznámenie o chybách, má Objednávateľ právo zabezpečiť odstránenie týchto chýb na účet Zhotoviteľa. Zhotoviteľ je povinný Objednávateľovi takto vzniknuté výdavky uhradiť.
- Všetky výdavky vzniknuté Objednávateľovi od Oznámenia o chybách až do ich odstránenia znáša Zhotoviteľ.
- Zmluvné pokuty
- Ak nedôjde z akýchkoľvek dôvodov zo strany Zhotoviteľa k splneniu povinnosti vyplývajúcej z tejto objednávky v dohodnutej lehote, je Objednávateľ oprávnený vyúčtovať Zhotoviteľovi zmluvnú pokutu za každý aj začatý deň omeškania s plnením vo výške 1 % z celkovej hodnoty plnenia v zmysle zmluvy, najviac však 20 % z celkovej hodnoty plnenia.
- Ak je Zhotoviteľ v omeškaní s plnením, je povinný svoj záväzok splniť v dodatočnej lehote určenej po dohode s Objednávateľom.
- Ak z akýchkoľvek dôvodov plnenie poskytnuté Zhotoviteľom nie je v súlade so zmluvou o dielo, je Objednávateľ oprávnený vyúčtovať Zhotoviteľovi zmluvnú pokutu, ktorá sa rovná hodnote porušeného záväzku. Ak nie je možné hodnotu porušeného záväzku určiť, zmluvná pokuta bude predstavovať 20 % z celkovej hodnoty plnenia v zmysle tejto zmluvy.
- Objednávateľ je oprávnený žiadať od Zhotoviteľa zaplatenie zmluvnej pokuty za priestupok v prípade, ak jemu alebo osobe, pomocou ktorej Zhotoviteľ vykonáva obhliadku predmetu diela bol preukázaný priestupok proti organizačným smerniciam miesta obhliadky, najmä
- požívanie a vnášanie alkoholu,
- fajčenie na zakázanom mieste,
- hrubé alebo opakované porušenie zásad BOZP,
- dopravný priestupok,
- vynášanie materiálu z areálu bez príslušného povolenia,
- vstup na neplatný alebo cudzí preukaz,
- porušenie zákazu fotografovania,
- majetková ujma.
- Ak bol Zhotoviteľovi alebo osobe, pomocou ktorej Zhotoviteľ vykonáva dielo preukázaný orgánmi činnými v trestnom konaní trestný čin krádeže, ktorý priamo súvisel s jeho činnosťou pri plnení predmetu objednávky, je Objednávateľ oprávnený žiadať od Zhotoviteľa zaplatenie zmluvnej pokuty 660 €.
- Po vzájomnej dohode zmluvných strán je možné sumu, ktorá predstavuje zmluvnú pokutu udelenú Zhotoviteľovi, započítať do ceny za realizáciu diela. Na zmluvnú pokutu bude Objednávateľom vystavená faktúra, o hodnotu ktorej bude znížená úhrada za realizáciu diela.
- Zhotoviteľ je povinný uhradiť Objednávateľovi bankovým prevodom vyúčtovanú zmluvnú pokutu do 15 dní odo dňa doručenia vyúčtovania Zhotoviteľovi.
- Zrušenie objednávky
- Objednávateľ môže vypovedať objednávku ak:
- Zhotoviteľ je v omeškaní s dodaním diela viac ako 30 dní a toto omeškanie nie je spôsobené vyššou mocou.
- Vykonané dielo nezodpovedá požiadavkám objednávky a chyby diela Zhotoviteľ neodstránil ani v dodatočnej lehote, ktorú Objednávateľ poskytol Zhotoviteľovi.
- Zhotoviteľ môže odstúpiť od Objednávky (Zmluvy o dielo), ak mu napriek jeho písomným upozorneniam Objednávateľ neposkytol všetky podklady pre riadny a včasný výkon prác na predmete diela.
- V prípade odstúpenia od objednávky si zmluvné strany vzájomne vyrovnajú všetky pohľadávky a záväzky vzniknuté do dňa účinnosti odstúpenia od objednávky.
- Platnosť všeobecných obchodných podmienok sa končí dňom uvedeným v oznámení o odstúpení, avšak nie skôr ako dňom doručenia tohto oznámenia.
- Vyššia moc
- Za porušenie objednávky/zmluvy sa nepovažuje to, ak ktorákoľvek zo zmluvných strán nemôže plniť svoje zmluvné povinnosti z dôvodov, ktoré sú mimo kontroly ktorejkoľvek zo strán – vyššia moc (vojny, havárie, živelné pohromy..).
- Ak sa zmluvné strany nedohodnú inak, zmluvné termíny sa primerane predĺžia o dobu trvania vyššej moci.
- Zmluvné strany sa budú bezodkladne informovať o akejkoľvek hrozbe alebo vzniku okolností vylučujúcich zodpovednosť.
- Ak vyššia moc trvá dlhšie ako 45 dní, ktorákoľvek strana je oprávnená zmluvu písomne vypovedať bez akýchkoľvek nepriaznivých právnych následkov.
- Rôzne
- Objednávateľ a Zhotoviteľ sa zaväzujú, že obchodné a technické informácie, ktoré im boli zverené zmluvným partnerom, nesprístupnia tretím osobám.
- Na záležitosti, ktoré Podmienky neupravujú, sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka SR.
- Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce z týchto Podmienok sa budú riešiť rokovaniami, mimosúdnou cestou. V prípade, že spor nie je možné vyriešiť mimosúdnym urovnaním, spor bude podliehať výlučnej právomoci súdu, ktorý sa nachádza v mieste registrovaného sídla Objednávateľa.
Cognitio, s.r.o.
Rubínová 3166/18
900 25 Chorvátsky Grob
IČO: 47 364 190
DIČ: 20238361 33
IČ DPH: SK2023836133
Suma čiastkových faktúr po etapách nesmie presiahnuť 90 % ceny dohodnutej v osobitnej zmluve o dielo. Zhotoviteľ predloží konečnú faktúru následne po odovzdaní diela bez zistenia nedostatkov a chýb v požadovanej kvalite. Základom vyúčtovacej faktúry je protokol o odovzdaní a prevzatí diela, z ktorého nevyplýva potreba odstránenia vhýb a nedostatkov.
Výška pokuty za spáchaný priestupok je stanovená v organizačných aktoch fyzických a právnických osôb, v ktorých sa nachádzajú priestory, ktoré sú predmetom obhliadky pri plnení predmetu objednávky.